Na urządzeniach mobilnych stronę najlepiej oglądać w trybie komputerowym | Wesprzyj moją działalność:
Dobierz kartę z numerem, aby zdobyć odpowiadającą mu liczbę punktów. Teraz kolejna! A może jeszcze jedna? Im więcej kart dobierzesz, tym więcej punktów wpadnie na Twoje konto. Ale uważaj! Jeśli któryś numer się powtórzy, odpadniesz i stracisz wszystko, co udało Ci się zebrać w tej rundzie!
O GRZE
Flip 7 to banalna karcianka typu push your luck, w której gracze starają się zebrać jak najwięcej rożnych kart o jak największej wartości.
Mechaniki w niej zastosowane to Interrupts, Push Your Luck, Score-and-Reset Game i Take That.
Losowość rozgrywki można ocenić na około 9/10, poziom interakcji między graczami na 5/10, a złożoność na około 2/10. W skład komponentów gry wchodzą: 79 kart numerów, 6 kart modyfikatorów, 9 kart akcji i instrukcja. Rozgrywka trwa według wydawcy około 20 minut . Bawić można się w gronie od 3 (teoretycznie da się zagrać w 1 lub 2 osoby, instrukcja sugeruje stawiać sobie wyzwania zdobycia 200 pkt w ograniczona liczbę rund) do 18 osób (przy większej liczbie osób najlepiej mieć dwa egzemplarze gry) w wieku od 8 lat (moim zdaniem nawet 6 latek poradzi sobie z zasadami).
ROZGRYWKA
Rozgrywka toczy się na przestrzeni rund do momentu, aż któryś z graczy zdobędzie 200 punktów.
Do zabawy wykorzystujemy specjalną talię kart z liczbami. Im większa liczba na karcie, tym więcej egzemplarzy tej karty znajduje się w talii. Oprócz tego kryją się tam specjalne karty modyfikatorów, które powiększają nasz dorobek punktowy, a także 3 rodzaje kart akcji, które mogą uratować nas w kryzysowej sytuacji, zmuszą jednego z graczy do dobrania aż 3 kart na raz albo pozwolą natychmiastowo zamrozić czyjąś rundę.
Podczas pojedynczej rundy gracze zbierają karty, chcąc zdobyć za nie jak najwięcej punktów. Za każdym razem decydujemy, czy chcemy dobrać kolejną kartę, czy spasować na resztę rundy i dopisać aktualny wynik do bezpiecznego bilansu punktowego.
Jeśli zdecydujemy się na dobieranie i trafimy na kartę, którą już mamy, odpadamy z rundy nie zdobywając żadnych punktów.
Jeśli ktoś zbierze 7 różnych kart liczb, dana runda się kończy, a gracz, który tego dokonał otrzymuje bonusowe punkty.
Jeśli po zakończeniu rundy ktoś zdobył łącznie minimum 200 punktów, gra dobiega końca. Zwycięża osoba z największą liczbą punktów.
PODSUMOWANIE
Gra wyglądem w żaden sposób się nie wyróżnia, ot mamy talię kart z cyferkami, kilka kart modyfikatorów i kilka kart z trzema rodzajami efektów. Nie ma tu żadnej tematyki czy klimatu. Jest to zwyczajnie prosta karcianeczka typu push your luck bez żadnych wodotrysków. Nie oznacza to oczywiście, że gra jest zła. Niewątpliwie jako ogromny plus tej pozycji można wskazać absolutną banalność i intuicyjność jej zasad, przy jednoczesnym braku wrażenia bezsensowności. Mechanika jest nadzwyczaj prosta, albo ryzykujemy i dobieramy kartę, albo nie. Nauczenie się zasad Flip 7 zajmie nowym graczom góra minutę, więc zagrać można niemal z każdym i wszędzie, a jasność instrukcji jest niemal wzorcowa. Jednocześnie trzy karty specjalne sprawiają, że gracze mają nieco większy wpływ na rozgrywkę, niż tylko proste przyjęcie lub odrzucenie ryzyka.
Zaznaczyć trzeba tutaj przy tym, że losowość w tym tytule jest ogromna. To los decyduje zarówno czy trafi nam się ta sama liczba i odpadniemy z gry, czy też czy dostaniemy silną kartę specjalną. Nie ma to jednak większego znaczenia, bo rozgrywki są błyskawiczne, a przestać ryzykować możemy w każdym momencie (chociaż zdarza się, ze gracz odpadnie już dostając drugą kartę). Bardzo szybko więc można zagrać ponownie i liczyć na większe szczęście. Gra ma silny syndrom "jeszcze jednej partii". Wypływa on z natury podejmowania ryzyka: jedni gracze mają ochotę w kolejnej rozgrywce spróbować ryzykować mniej, a inni wręcz przeciwnie, spróbować ryzykować więcej.
Dobre skalowanie zapewni porównywalny poziom frajdy zarówno przy trzech graczach, jak i w bardzo dużym gronie osób, co czyni z niej idealną pozycję imprezową (przy dwóch kopiach gry można grać nawet w 18 osób!).
Interakcje z innymi graczami nie są zbyt częste, ale ze względu na niektóre z kart specjalnych mogą być dotkliwe, co sprawia, że nie ma się podczas gry wrażenia, że ciągle bijemy się z pozostałymi uczestnikami zabawy (mogą oni jednak zajść nam za skórę, co sprawi, że będziemy rządni zemsty). W trakcie rozgrywki gwarantowane jest też sporo śmiechu, gdy decyzje graczy lub ślepy los wpłyną na nagłe odrzucenie ich z gry.
Minusem zdecydowanie jest fakt, że jak na tak ultraszybką i lekką pozycję, składającą się zaledwie z niecałych dwóch talii kart, cena oscylująca w okolicach 50 zł może wydawać się mocno wygórowana.
Reasumując, Flip 7 jest naprawdę przyjemną i pełną emocji przy ryzykowaniu szybką hazardową karcianką. Gra ta jest niezwykle wręcz prosta, mocno regrywalna i zapewnia sporo śmiechu, co równoważy jej sporą losowość i powtarzalność w długiej perspektywie. Polecam jako urokliwy fillerek, idealny do zagrania w dowolnym momencie, pozwalający prawie kompletnie się odmóżdżyć!
PLUSY:
jasność instrukcji
banalność i intuicyjność zasad
efekty kart specjalnych
błyskawiczna rozgrywka
emocje przy ryzykowaniu
dużo śmiechu w gronie znajomych, gdy ich ryzyko się nie opłaci
dobre skalowanie
możliwość gry w bardzo dużym gronie osób
syndrom "jeszcze jednej partii"
brak frustracji z losowości
MINUSY:
ogromna losowość
spora powtarzalność rozgrywek
cena
WERDYKT:
SZYBKI I BANALNY FILLEREK
Na Board Game Geek posiada przyzwoitą ocenę od graczy (około 7,2/10).
OCENA:
7/10
W GRĘ MIAŁEM PRZYJEMNOŚĆ ZAGRAĆ DZIĘKI UPRZEJMOŚCI WYDAWNICTWA REBEL. DZIĘKUJĘ!
WYDAWNICTWO NIE MIAŁO JAKIEGOKOLWIEK WPŁYWU NA TREŚĆ NINIEJSZEJ RECENZJI.